۲۱ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۷

رییس شبکه بهداشت و درمان گناوه:

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در گناوه آغاز شد

پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان در گناوه آغاز شد

گناوه- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه از آغاز پویش ملی پیشگیری و تشخیص زودهنگام سرطان پستان از ۹ مهر تا ۹ آبان ماه ۱۴۰۳ در شهرستان گناوه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عصمت حیدری صبح شنبه در جمع خبرنگاران گفت: این پویش، فرصت مناسبی برای ارائه آموزش راه‌های پیشگیری، عوامل خطر و علائم هشداردهنده سرطان پستان به جامعه است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تصریح کرد: سلامت زنان و به‌ویژه مادران از مفاهیم زیربنایی در توسعه است و با توجه به نقش زنان در خانواده و سلامت فرزندان و جامعه، افزایش آگاهی و شناخت آن‌ها در خصوص سرطان پستان و عوامل خطر آن، علائم هشداردهنده و راه‌های تشخیص بیماری در مراحل زودهنگام، اهمیت بسزایی در کنترل بیماری دارد.

حیدری با اشاره به اینکه امروزه یکی از عوامل نگران‌کننده در سلامتی زنان، سرطان پستان است، تصریح کرد: در اکثر کشورهای دنیا از جمله ایران سرطان پستان شایع‌ترین سرطان در جمعیت زنان محسوب می‌شود.

برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان برای تمامی زنان ۳۰ تا ۶۹

وی افزود: در حال حاضر برنامه تشخیص زودهنگام سرطان پستان برای تمامی زنان ۳۰ تا ۶۹ سال در خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های سلامت، مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی با انجام ارزیابی و بررسی افراد از نظر سوابق فردی، خانوادگی و داشتن عوامل خطر ابتلاء به سرطان پستان انجام می‌شود.

حیدری با اشاره به اهمیت آشنایی و آموزش اصول خود مراقبتی و انجام معاینه‌های تشخیصی بانوان بالای ۳۰ سال با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان بیان کرد: در صورتی که فرد از نظر بیماری مشکوک و یا پرخطر باشد، برای اقدامات تشخیصی و درمانی به سطوح تخصصی ارجاع داده می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه تأکید کرد: برای ایجاد حساسیت در گروه هدف، از تمامی بانوان دعوت می‌شود برای دریافت آموزش‌های لازم و خدمات ارزیابی سرطان پستان به نزدیک‌ترین مرکز ارائه خدمات جامعه سلامت در محله خود مراجعه کنند.

کد خبر 6254190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha